woensdag 11 juli 2012

Hot!



Bijna vakantie voor ons. Irthe is er volgens mij  echt aan toe. Niet altijd makkelijk, een moeder die je zelfs op  hete middagen met wollen sjaals optuigt! Toch is wol ook in de zomer comfortabel en voor mij onmisbaar, niet alleen om te verwerken maar tevens om te dragen. Nu moet ik aan mijn grootvader Oskar denken en mijn tekst neemt, zoals vaak, een vreemde wending. Op een dia uit lang vervlogen tijden sta ik samen met opa op het strand van de Adriatische zee. De favoriete vriend uit mijn kindertijd draagt een zware wollen, donkerblauwe zwembroek, tot rampspoed ook nog achterstevoren.  Moet ik nog meer vertellen? Nee, ik laat het hierbij voor vandaag. Maar een ding is zeker...wol is hot!
q
Beinahe Urlaubszeit bei uns. Irthe kann beinahe nicht mehr warten. Wenn man von der Mutter sogar an heissen Mittagen mit Wollschals geschmückt wird, läuft der Eimer über! Übrigens ist Wolle auch im Sommer sehr angenehm, nicht nur als Arbeitsmaterial sondern auch um zu tragen. Jetzt muss ich an meinen Grossvater Oskar denken und mein Texst bekommt, wie öfters, eine eigenartige Wendung. Auf einem Dia aus lang verflogener Zeit stehe ich neben Opa am Strand der Adria. Der grosse Freund meiner Kinderjahre trägt eine dunkelblaue Badehose aus schwerer Wolle, unglücklicherweise auch noch mit der Rückseite nach vorne. Ich gehe besser nicht ins Detail. Nein, genug für heute. Aber eines ist sicher...Wolle ist hot!

1 opmerking:

  1. Ha, ha hoe moet je zwemmen met een zware wollen zwembroek en hoe houdt je de broek aan als je uit het water komt?

    En nu is de schoolvakantie daar ... veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen