dinsdag 20 juni 2017

Ingewikkeld





Een paar dagen geleden heb ik een linnen tuniek met planten uit de tuin geprint en geverfd. Omdat het letterlijk ingewikkeld is, om een groot kledingstuk mooi te bedrukken, heb ik er behoorlijk lang over nagedacht hoe ik het zou doen. Eigenlijk heb je meer dan maar één paar handen nodig. Ik vreesde, dat de varens niet voldoende kleur op de stof achter zouden laten. Op zijde geven varens prachtige, lichtgroene prints, nu is er ook op het linnen een groene tint achtergebleven. Ik had dit bijzondere stuk graag zelf gehouden, maar het is veel te groot voor een kleine vrouw als ik. Tot het verkocht is kan ik het gelukkig nog af en toe bewonderen.

Vor ein paar Tagen habe ich eine Tunika aus Leinen mit Pflanzen aus meinem Garten bedruckt und gefärbt. Es ist schon schwierig, ein grosses Kleidungsstück schön zu bedrucken, deshalb habe ich ziemlich lange darüber nachgedacht wie ich das schaffen kann. Eigentlich würden zwei paar Hände ganz gut gelegen kommen. Ich hatte grosse Zweifel, ob die Farne genügend Farbe auf dem Stoff hinterlassen würden. Auf Seide geben Farne wunderschöne, hellgrüne Abdrücke, jetzt sind auch auch dem Leinenstoff grüne Farbtöne zu sehen. Ich hätte dieses besondere Teil gerne selbst behalten, aber es ist viel zu gross für eine kleine Frau wie mich. Bis es vekauft ist, kann ich es jedenfalls noch ab und zu bewundern.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten